A Mikro- és a Makrokozmosz sajátos kapcsolatát jelképekkel megjelenítő
„egyesített világmodellek” egyidejűleg önarcképként és világképként is
felfoghatóak. A mindenkori alkotóművész szempontjából értékelve a feladat
nagyszerűségét : ennél többet nem lehet, kevesebbet viszont nem érdemes
kihozni egy műalkotásból ! A feladat „nem nehéz”, semmi újat nem kell
kitalálni, csak a valóság lényegét kell megragadni, jelképekből egy
mintázatot szerkesztve, amelyek a „KöRiSTeN fraktál” ezer arcának
jellegzetességeit (dimenzionális összefüggéseit) hozzák a felszínre.
A mintázatokat (mágikus jelképeket) a holográfia gyakorlatából ismert
holografikus film szétvágott darabjaihoz hasonlíthatjuk, melyek
mindegyikéből előhívás után az „egész képet” kapjuk vissza. A mágikus
jelképek mindegyikével az „Élő valóság”, az „EGY” a maga teljességében
megidézhető. A jelkép szemlélése során az „egyén”-ben elmosódik a
határ az Egy (Makrokozmosz) és az Én (Mikrokozmosz) között, a
nyelvünkben kódoltan jelen lévő utalás szerint e kettő egymástól el nem
választható. Úgy tetszik tehát, hogy a „Valóságot” , mint hologramot - közös
munkával - mi magunk állítjuk elő!
A későbbiekben még találkozunk ezen ősi (holisztikus) szemléletnek a magyar
nyelvben megmaradt nyomaival, melyek a páros testrészek sajátos
elnevezésénél érhetők tetten. Addig is bővítsük ki mágikus jelképeink
tárházát egynémely misztikusnak mondott számokkal, melyek közül a Fibonacci
számsor jelentőségéről már esett szó a korábbi írásainkban. Az „isteni
arányt” kifejező számokon túl a legizgalmasabbnak a hetes (7) szám
tűnik, amely az ókortól napjainkig Eurázsia szerte nagy megbecsülésnek
örvend. Mindemellett ne feledkezzünk meg a 12-ről sem, amelynek
rejtélyes kapcsolata a 7-essel még felderítetlen! Ennek eredünk nyomába a
következőkben.
Hogyan lesz a 7-ből 12?
A hont visszafoglaló törzsek hetes száma („Hetumoger”) avagy az
ország hetes felosztása az indoiráninak nevezett (szkíta, méd, perzsa) népek
hagyományában is jelen van. A szkíta utód skótoknak is 7 törzse volt,
a kelta írek országukat 7 megyére osztották. A táltosok megrajzolta
világképben a világfának 7 ága van. Testünk energiaközpontjai, a 7
csakra a gerincvonal mentén egy függőleges tengelyen sorakoznak. (1.
kép)
A „Hetedhét ország” kifejezés talán nyomra vezet. A 7 / 7 = 1
azonosságból következően nyilvánvalóan „EGY ország”-ról (a
világEGYetemről) van szó, amely kényes arra, hogy a szakrális 7-es szám a
nevében szerepeljen, viszont tudatában van a „Minden EGY !” szemléletből
fakadó korlátnak is !
A múló idő mérésére szolgáló időegységek között találjuk a Hetet (7)
és a közelében találkozunk a 12-vel is. Az évkör 12 hónapra
bontható. „Bővebb pátriánkban”, a Naprendszeren belül találkozunk ennek
analógiájával a „Hétbolygó-rendszerrel”. Ha pedig „kívülről” (felülről)
nézzük Univerzumunkat szemünkbe ötlik az Állatöv (Zodiákus) 12 jegye.
(2. kép) Az órák számlapja ugyancsak körszimmetrikus elrendezésű12
óraegységgel.
2. kép - A 12-es osztás két példája
Fentiek alapján első következtetésünk tudós
eleink gondolatmenetére nézve az lehet, hogy ami térben, időben vagy –
méretét tekintve - nagyságrendben „közelebb van hozzánk”, azt az emberi
léptékű Mikrokozmosszal azonosították és a 7-es
számmal jellemezték, (Hét bolygó, Hét (nap), Hét törzs), ami
végtelenbe vesző távolságú, mintegy külső nézete a Kozmosznak (Állatöv),
időben távoli és körformájú (melyben a körmozgás a ciklikus ismétlődés
lehetőségét hordozza) (Évkör, óra számlap) azt a Makrokozmosz
megnyilvánulásának tekintették és a 12-es
számot kapcsolták hozzá.
Korábbi felismeréseinkhez hasonlóan a Mikrokozmoszt itt is tengelyes
szimmetriát mutató jelképek jellemzik (a hét bolygó közös tengelye pl.), a
Makrokozmosz megfelelője a felülnézeti világmodelleknél megszokott
körszimmetriát mutatja. A naptár az a hely, ahol a
7 (Hét) és a 12 (Hónap)
találkozik, lévén az idő tengely azonos. A 7
bolygó a Nap közvetítésével kerül kapcsolatba a Nappálya útjába kerülő
Zodiákussal, az Állatöv 12
csillagképével. A „tér-időben” megfogalmazott összefüggések láthatóan a Nap
járásával kapcsolatosak, de ettől még nem kell őseink világszemléletét
valamifajta „Nap-imádat” kategóriába besorolni!
Arra még nem kaptunk választ, hogy miért pont a 7
és a 12 mutatja ezt a szoros
kapcsolatot, az egyesített világmodellek új változataként? A MaG
misztériumát értelemszerűen MaGunkból kiindulva fejthetjük meg! Az ősi
tudást hordozó MaGyar nyelv jön megint a segítségünkre. Nyelvünk máig hatóan
őrzi azt a páros testrészekre vonatkozó sajátos szabályt, hogy azok fél
értékkel bírnak és említésükkor (fél szem, fél kéz) ezt nem szabad
elhallgatni. Ennek hátterét most már sejthetjük. A „Minden EGY” szemlélet
konzekvens alkalmazása ez, melyben az egyén nem lehet másból, (még
alkotórészeit tekintve sem), mint az „EGY”-ből, ha úgy tetszik 2 félből!
3. kép - Hogy kapcsolódik a 7 a 12-höz?
Az emberi test „kiálló” részei, melyek a
törzstől (fejtől) elkülönülnek, jórészt a páros szervek kategóriájába
tartoznak, kivéve azokat, melyek a szimmetriasíkon (oldalnézetben:
szimmetriatengelyen) helyezkednek el. (3. kép) Ha az emberi testet, mint
Mikrokozmoszt oldalnézeti világmodellként fogjuk fel, a testrészek száma
– ha a páros szerveket fél értékkel vesszük figyelembe – hétnek adódik.
Ha viszont felülnézeti világmodellként értékeljük (amelyben a tengelyes
szimmetria nem játszik szerepet) és a páros szerveket teljes értékkel
számoljuk, tizenkettőt kapunk eredményül!
Megvan tehát a keresett összefüggés! Mit mond ez nekünk? Talán azt, hogy az
„Örök világtörvény” kódja bennünk is jelen van, a „hitetlen Tamások” számára
is kitapinthatóan. Más szóval annak igazolását láthatjuk, hogy a
Mindenségről készített „közelkép” vagy „metszet „( oldalnézeti világmodell a
7-es számmal) és a Mindenség egésze
(felülnézeti világmodell a 12-es
számmal) összetartozik, egymástól el nem választható: EGY! (Ugyanazt
az EGYet látjuk csak a nézőpont más) Igazolható tehát a
fraktalitás, azaz kicsiben és nagyban ugyanaz a szerkezet mutatkozik
meg! Eddigi ismereteinket az alábbi táblázatba foglalhatjuk össze: (4. kép)
4. kép - Egyesített világmodellek több változatban
Mit mond erről a Szent Korona?
A Szent Koronát az eddigiekben , mint a KöR-öSz-TéNy szemlélet jelképeinek
felülmúlhatatlanul gazdag tárházát ismertük meg. Vajon találjuk-e nyomát a
7 és 12
számoknak, ha a „számosság” terén vizsgálódunk a Szent Koronán?
Kezdjük a 7-es számmal! A 3 részből álló Szent Korona „belső része,
teste” is egy abroncsból, pántokból és pártából álló hármas egység.
Mindebből a pártaelemek azok, amelyek elrendezése tengelyes szimmetriát
mutat. Jézus zománcképe is a pártaelemekhez sorolható, hasonlóan a
Pantokrátor („Atya”) és az „istenszülő anya” (Szűz Mária) zománcképekhez,
melyek ugyanezen szimmetriasík által kimetszett főkörön kaptak helyet. Az
eredeti háromság zománcképei a hossztengelyen egyszeres helyi értékkel
bírnak, a tükörképben megjelenített 4-4 pártaelem viszont csak fél értékkel
vehető figyelembe, hasonlóan a páros testrészekhez. (Figyelem ! A Szent
Korona is „élőlény”!) Összeadva : 3 + 4 = 7! – a hetes számot kapjuk.
(5. kép)
5. kép - A Szent Korona a pártával és a 4 + 1 + 4 = 9 csüngővel
/Szelényi Károly fotói /
Az előbbiekben úgy tapasztaltuk, hogy a
12-es szám a külső nézethez tartozik. A
Szent Korona „külső” részeként foghatjuk fel a belső részhez felülről
csuklósan csatlakozó „gömbös keresztet”, és az alulról ugyanígy csatlakozó 9
csüngő elemet. (5. kép) A keresztszárak végein 3 gömb látszik, a csüngők
végein a hármas levélkék ugyancsak gömböket jelenítenek meg síkba terített 3
nézetükkel. A csüngők most – a szimmetria ellenére – teljes értékűek, azaz
3+9 = 12 gömb található a Szent
Korona külső részén!
A rend kedvéért egy kis kitérőt kell tegyünk, rámutatva arra, hogy a Szent
Korona hátulján az eredeti Szentháromságból a női minőséget hordozó Szűz
Mária képet kicserélték az 5.képen látható „bizánci császár”-képre. Az
eredeti Szűz Mária zománcképet vagy annak egy „prototípusát” találta meg
Csomor Lajos Grúziában, a khakhuli triptichon egyik zománcképeként.
(„Őfelsége a Magyar Szent Korona című könyvéből idézzük.) (6. kép) Ha nem is
bizonyítható, hogy ez a kép volt a Szent Koronán a korábbiakban, azt azért
megállapíthatjuk róla, hogy eleget tett az egyesített világmodellek
készítésénél előírt szabályrendszernek, amelynek e korona minden eleme
láthatóan megfelelt.
Milyen sajátosságokra gondolunk tehát? A háromság másik két képén a két
(fél) ciprusfa az aurában lévő tengelykereszt által kijelölt „középpont” (a
„világ közepe”) irányába görbül. Szűz Mária aurájában nincs tengelykereszt
és a két (fél) ciprusfa éppenséggel kifelé görbül. Ez a görbület azt
érzékelteti, hogy a fa tengelyvonala Mária alteste felé irányul, hiszen az
áldott állapotban lévő Mária esetében itt az anyaMéHben található a
MaG („zigóta”), amelynek jelképe a körbe rajzolt kereszt. Ha nem is
látjuk a Makrokozmosz jelét, de odaképzelhetjük a felénk néző, pártus módra
feltartott jobb tenyér közelébe, aminek olvasata: KaR-iZ-TeNyér
(Mikrokozmosz). A Mikrokozmoszt ezenkívül a megszokott szimmetrikus
alakzatok is megidézik, bár a Mária képre csak a két (fél) ciprusfa (KöR)
fért fel, ezért kellett kiegészíteni a felső világot képviselő (vele
egytengelyű) madáralakkal (iS). A Mikrokozmosz és a Makrokozmosz
közös TeNgelyre kerül, így azonosan egynek tekinthető. („Egyesített
kozmosz modell” kellett legyen tehát a hiányzó kép is!)
6. kép - A Szent Koronáról hiányzó Szűz Mária zománckép és rekonstrukciója
/Csomor Lajos/
A „két darabból hevenyészve összetákolt
Szent Korona” az Univerzum pontos mása! Az Univerzum is hevenyészve
összetákolt valami lenne? Hogy is van ez? Egyébként is a Szent Korona 3
részből áll, a pántok és az abroncs mellett a párta a harmadik elem !
Néhány számtan különóra után át kellene gondolnia ezt a kérdést a Tisztelt
Akadémikus Uraknak!
A Szent Koronánál megszokhattuk, hogy a fraktalitás számtalan módon
érvényesül. A „Mindenség” (vagyis a Szent Korona) középpontja felé közeledve
a pántok metszéspontjában található Pantokrátor zománckép tűnik először a
szemünkbe. (Szelényi Károly fotóit hasznosítjuk ismét) Kívülről haladunk
befelé, azaz először a kerettel találkozunk. Ne is menjünk tovább, amíg le
nem ellenőriztük a gyöngyök és az almandin kövek elrendezéséből adódó
összefüggéseket! (7. kép)
7. kép - A Pantokrátor zománckép
A négyzetes kereten váltakozva futnak körbe a
(körszimmetrikus, avagy kétszeresen szimmetrikus elrendezésű) gyöngyök és a
(tengelyesen szimmetrikus) almandin „cseppek”. Színük: GyöNgyház (GöMb)=(KöR)
és piroS (iS) a KöR+iS gyököt rejti, közös TeNgelyre
fűzve kiadódik a KöR-iS-TeN háromság. A kövek ill. a gyöngyök a
négyzet mindkét tengelyvonalára szimmetrikus elrendezést mutatnak. Számoljuk
csak meg őket ! Ha az iS gyököt (vagyis a Mikrokozmoszt) megjelenítő
almandin köveket számoljuk, a szimmetria tengelyre eső köveket teljes
értékkel (2 db), a tükörképben elhelyezetteket fél értékkel (10 /
2 = 5 db) számítjuk. Eredményül hetet (7) kapunk. A „körszimmetriát
„(kétszeres szimmetriát) mutató gyöngyöket a felülnézeti modellnél (Makrokozmosz)
megszokott módon teljes értékkel számítva összeadjuk, 12-t kapunk! Újabb
egyesített világmodell, zseniális egyszerűséggel kialakítva!
Lépjünk tovább! Még nincs vége! A kép tengelyes szimmetriát mutat: a két
(fél) ciprusfa görbe tengelye az aura középpontja felé mutat. A fa (növény,
KöR) párja a TeNgelyvonal közelében a csontig lecsupaszított
lábszár (íZ) . A tengelyesen szimmetrikus modell a Mikrokozmoszra
vall (KaR-íZ-TeNyér), a szimmetria tengely közös a „körkereszt” aura
(a Makrokozmosz (KöR-iS-TeN) jelképe) tengelyével. Az egyTeNgelyűség
fejezi ki az egyenlőséget, azaz megint egyesített világmodellel
találkoztunk!
Az aura két oldalán a Nap és a Hold látszik, két azonos nagyságú
(szimmetrikus elrendezésű) körben. A Napot a sugarairól ismerjük fel, a Hold
mellett további égitestek látszanak. A Nap a „férfi minőség” (Yang, „iZ”
gyök) , a Hold a „női minőség” (Yin, „KaR” gyök). A körök középpontja
közös TeNgelyű az aura vízszintes tengelyével. A Pantokrátor, ha
oldalra kinyújtaná a KaRját, akár a TeNyerébe is foghatná a
Napot és a Holdat! Makrokozmosz (KöRiSTeN) azonos tehát a
KaRizTeNy-nyel. (A Napnak van saját fénye, a Holdnak nincs : ez
indokolja a fenti párosítást.) (8. kép) Erdély címerében látjuk viszont majd
a Napot és a Holdat.
8. kép - Nap (12) és Hold (7) egyesített modellként kettős szereposztásban
A Holdsarló és az égitestek erőltetettnek
tűnő tengelyesen szimmetrikus elrendezése azt súgja, hogy a képnek más
mondanivalója is lehet még az eddigieken felül! A korábbiakban
megtapasztaltuk, hogy a körszimmetrikus modell (KöR gyök) a
Makrokozmoszt és a 12-es számot, a
tengelyesen szimmetrikus modell a Mikrokozmoszt és a
7-es számot (továbbá az iS gyököt) jelenítette meg. Ez
most is így van! A Mikrokozmosznál megtanulhattuk, hogy a
szimmetriatengelyre eső dolgok bírnak csak teljes értékkel az összegzés
során. A tengelyen 4 égitestet látunk, a Hold helyébe itt a VénuSZ
lép (amelynek ilyen ábrázolása elég gyakori Pap Gábor megállapítása szerint)
A 3-3 tükörképben megjelenített égitest fél értékkel számítandó, azaz
összesen 3 + 4 = 7 van belőlük. A KöRök
és a VénuSZ (iS)közös TeNgelyűek, összeolvasva a
KöRiSTeN jelenlétét nyugtázhatjuk.
Az éber szemlélőnek feltűnhetett, hogy a KöR mást jelképez itt
(„körszimmetria” : Makrokozmosz ) mint a korábbiakban, amikor is a „női
minőség” hordozójaként találkozhattunk vele (a növényhez vagy a fehér
színhez hasonlóan.) A jelképi környezetet vizsgálva lehet csak eldönteni,
hogy mikor melyik esettel állunk szemben.
A Pantokrátor jobbján lévő Nap SuGaRai (Su fo: „iS”, GaR:
„KöR”) elég feltűnőek, mesterkéltnek mondhatók. Egy KöR és a
korábbról ismert cseppforma íZesül egymáshoz, közös TeNgelyen.
(9. kép) A cseppalakot két részből: egy félKöRből és egy éKből
(éK=éG =>”iS” gyök) állíthatjuk össze. Az Eget (iS) az
(anya)Földdel (KöR) összekötő (világ)TeNgelyt kell még
odaképzeljük, hogy előálljon ismét a KöRiSTeN háromság! Láthatóan a
legkisebb Részben is megmutatkozik az Egész! A világegyetemen belül
megmutatkozó fraktalitás („önhasonló” szerkezet) bizonyítékát láthattuk
ismét!
9. kép - A Makrokozmosz a 12 KöR-rel. (Egyébként minden KöRiSTeN-ből van!)
A Pantokrátor balján kiolvastuk a 7-es
számot, a jobbján lévő körből kiolvasható-e a keresett 12? Igen, ha a 8
egész kör mellett a 8 félkört is hozzászámítjuk 8+4= 12-t kapunk! Nagy
tudású mágusaink „ügyeltek a részletekre”!
Paradigma váltás 1000 évenként?
Koppány képviselte az eredeti KöRöSzTéNy szemléletet, amelynek
szerves része volt a „szeniorátus” intézménye. Géza halála után , mint
legidősebb férfirokon jogos trónigényét erre alapozta. István csak egy új
ideológia támogatásával, a Róma által képviselt „génkezelt szentháromsággal”
szövetkezve tudott hatalomra kerülni. Ettől a szemlélettől nem állt távol a
fiú trónutódlásának elismerése. A szövetkezésért később nagy árat kellett
fizetni. A megtévesztésig hasonló elnevezés: (zsidó) KeReSzTéNység
egy fizető szolgáltatást takart, amely évi rendszerességgel fizetendő
„hasznosítási díjért” („tized”) volt igénybevehető. Az egyén szuverenitását
feladva függő helyzetbe került. Ráadásul az ingyenes KöRöSzTéNy
szemlélethez képest, itt már fizetni kellett (különböző jogcímeken, egyre
többet)! Szabadulni a függéstől ugyanolyan nehéz lehetett, mint napjainkban
a génkezelt vetőmag árusításával foglalkozó nagyvállalatoktól. (Még a
nevükben is sok a hasonlóság: SzeNTszék – MonSaNTo)
Koppány halálának bizarr körülményei csak a KöRöSzTéNy szemlélet
szimbólumrendszerének ismeretében értékelhetők helyesen! (10. kép) Az
összetett világmodell egy időben vonultatja fel a Makro- és Mikrokozmosz
szimbólumát. Koppány nevéből a Kupa, Koponya szóra asszociálunk. A félgömb
forma koponya a rávetített főkörökkel Koppány „felnégyelésével” egyenlő.
Felülnézetben máris megkaptuk a körbe rajzolt keresztet, a Makrokozmosz
szimbólumát. A négy várat a Kárpát medence térképén berajzolva, 2
tengelyvonallal összekötve a kopt keresztet kapjuk a Mikrokozmosz
szimbólumaként. A szimmetriaTeNgely a GyőRt (KöR) GyulafeHéRvárral
(KöR) összekötő vonal. VeSzprém (eSz) és Esztergom (eSz) összekötése
adja a másik tengelyvonalat. Összeolvasva: KöR-eSz-TeN, ami akár
KeReSzTéNynek is olvasható! Így kezdődött a KeReSzTéNység
Magyarországon…
10. kép - A KeReSzTéNység véres kezdete magyar földön
A folytatás is időnként véresre sikeredett. Örök emlékként ránk maradt Szent István „véres” keze, amiből az ereklyevadászok mára már csak a „SzeNT Jobb”-ként tisztelt KöRöm-íZ-TeNyér háromságot hagyták meg. (íZ=ujjak) (11. kép)
11. kép - A Szent Jobb Mikrokozmosz jelkép („KöRöm-íZ-TeNyér”) /internetről/
Ez így Mikrokozmosz jelképként
tökéletesen megfelelne, de hol találunk egyidejűleg Makrokozmosz
jelképet, hogy az áhított „egyesített modell” álljon elő? Hát a
Sze-NT szóban (Sze fo: _Sz, NT fo: T_N) –
jól elrejtve ugyan - de iS-TeN szavunk jelen van. Már csak a KöR
hiányzik a boldogsághoz! Hát ezért viszik KöRmenetben a templom körül
a SzeNT Jobbot! Hogy a ciklikusság is teljesüljön: a KöRmenet
minden évben augusztus 15.-én, Nagyboldogasszony („női minőség”,
jele a KöR) napján zajlik! Napjaink mágusai ezt jól kifundálták!
Ha számokat nézzük kiderül, hogy a K-o-p-p-á-n-y szó 7 betűből áll.
Nagy izgalommal utánaszámolunk a S-z-e-n-t I-s-t-v-á-n elnevezésnek,
de sajnos csak 11 betűt ölel fel, azaz nincs meg a 12! Ez a KeReSzTéNység
– minden igyekezet ellenére - nem az igazi!
Vajon miért adták a MaGyar nyelv kialakításakor(?) / kialakulásakor a
felső végtag egyes részeinek az „eredeti szentháromság” megidézésére
alkalmas neveket : KaR-íZület-TeNyér vagy a másik irányból közelítve KöRöm-íZ-TeNyér?
Az Örök Világtörvény felismerése késztethette tudós eleinket minderre?
A KöRöm-íZ-TeNyér esetére van egy érdekes elgondolásom!
Az alkar tengelyvonalára (legyen ez mondjuk az „x” tengely) merőleges
„y”-„z” síkban tud a TeNyér elmozdulást végezni. Az ujjak (íZek)
viszont csak az „x”-„z” síkban mozoghatnak! A KöRöm semelyik síkban
nem mozog, viszont életünk folyamán állandóan nő! A három dimenzió mellé
bejön az idő tényező is. Mi ez, ha nem a „Tér-idő” az Élő
Valóság szinonimája!
Ezen a meggyőző magyarázaton felbátorodva legközelebb arra teszünk
kísérletet, hogy végre megfejtsük, mi a fene lehet ez a KöR-iS-TeN?!
Berényi László Géza
Budapest, 2012. december 9.