Hogy mit jelent a KöRöSzTéNy szó, azt az idősebb korosztálynak (különösen
annak, akinek még volt „körösztanyja”) nem kell magyarázni. Manapság az „ö”
helyén mindenhol „e”-t mondunk. Nemcsak országunk, nyelvünk is szegényedik !
Igaz, hogy viszont a KeReSzTéNy (vagy KeReSzTyéN) szóból ma már sokkal
nehezebb a KöR-re asszociálni és az eredeti KöR-iS-TeN fogalom feltárásáig
eljutni. A mássalhangzók hordozzák a jelentést: így a párhuzam az angol
CHR-iS-TiaN szóval is könnyen felismerhető.
Pogánynak mondott magyar őseink, de a korábbi szkíta, hun vagy avar
testvérnépek is, ugyanazzal a holisztikus yilágszemlélettel bírtak. Ezt az
egykorú (láthatóan magyar) nevén KöRiSTeN tudatnak nevezett szemléletet (az
ősi tudás hordozóját) máig fennmaradt jelképein keresztül évezredeken át
nyomon követhetjük.
HeRmész TriszMeGiSztosz (A „háromszor
magasztos”, (MaG-osztós!) Smaragd Tábláján olvasható a kinyilatkoztatás, ami
segítségünkre lehet „Ami fent van Az, mint ami lent van és ami lent van Az
mint ami fent van, hogy beteljesítse az egy csodáját !” Más szóval az Ég és
a Föld közös tengelyre fűzhető (Világtengely,”Axis Mundi”), összetartozik,
egymástól el nem választhatóan eGy !
A Mikrokozmosz (az emberi léptékű világ) ezek szerint azonosnak vehető a
Makrokozmosszal (a kozmikus léptékű Égi Valósággal). Hasonlóképpen a látható
világ a nem látható, transzcendens szférával. A Mikrokozmosz (kétdimenziós)
jelképe a kopt kereszt (ankh jel, kisze bábú) , a Makrokozmoszé a körbe
rajzolt kereszt, ( 1. kép) ami a világgömb (leggyakrabban használatos),
tengely irányú nézete. (2. kép)
2. kép - A világgömb, a háromszori felezéssel nyolc felé osztott MaG
Ennek megfelelően a mai Test, Szellem és
Lélek háromság megfeleltethető az Anyag, Energia és Információ háromságnak ,
továbbmenve a három gyökszóval kifejezett KöR-iS-TeN háromságnak. A KöRiSTeN
kifejezés mindkét változatra vonatkozott, aminek záloga a fraktalitásban
rejlik, vagyis abban, hogy ugyanazzal a „Háromság mint egység” szerkezettel
találkozunk, bármely léptékben is vizsgálódunk. „Egytengelyű dualitásnak” is
nevezhetjük, hiszen a PáRosság feltételez egy láthatatlan fonalnak tűnő
kapcsolati TeNgelyt, amit a Földből az Ég felé törő MaG jelöl ki. A Föld női
minőséget hordoz („Anyaföld”) , az Ég a férfi megfelelője. A MaG mindkét
minőséget egyidejűleg tartalmazza.
A népnevekben tetten érhető a szándék, hogy a népek – melyek a „KöRiSTeN
gyermekei” közé tartoztak, magukat is lehetőleg a KöR-iS-TeN szó valamelyik
gyökével, vagy annak valamely szinonimájával (eGy, éLő, PáRos, MaG) nevezzék
meg. A MaGyar elnevezés minden bizonnyal a MaG-ra vezethető vissza. A HuNor,
MaGor ismert párosítás arra enged következtetni, hogy a (H)uN az „eGy”
értelemmel bírt (v.ö. : unus, uno) és míg a MaG a világegyetem formájára, a
HuN a számosságára utalt. (Lásd még : puN, kuN, fiNN).
3. kép - A KöRiSTeN egyéb neveire utaló népnevek
Még a fentinél is nagyobb számban találhatók
a KöR-iS-TeN hármasság egyes elemeire (valamelyik gyökére) utaló népnevek.
Megjegyzendő, hogy a mai térképeken nem létező KuRdiSzTáN nevéből egyenesen
a KöRiSTeN-t olvashatjuk ki. A közelében elterülő kusita birodalom egykori
neve ehhez hasonló: KuRTeNiZ volt.
Ezen népek a Nap járásához igazították életüket, érzékelve azt, hogy a KeRek
(KöR), belül (azaz közös TeNgelyen ) iZzó (iS) Nap szabja meg az élet
ritmusát. (Lásd még : évKöR, eSZ-TeN-dő szavainkat.) Hajdanában kőköröket
építő MáGusaik gondoskodtak a pontos időjelzésről. A PáRtusok időszámítása
például a dinasztiaalapító Nagy Arszák uralkodásától vette kezdeti
időpontját.
4.kép - A KöRiSTeN háromság elemeire utaló népnevek
Egykorú írások beszámolnak a magyarság törzsneveiről, melyek viszont párhuzamba állíthatók a ma is használatos, az emberi test avagy törzs egyes részeit jelölő elnevezésekkel. (5. kép) Az elnevezések konzekvens alkalmazása azt valószínűsíti, hogy a nyelvünket megalkotó mágusok a kezdetektől tisztában voltak a világegyetem fraktál jellegével és ily módon hatásosan be is tudták mutatni azt. Ilyen szintű azonosság mellett az egyén azonosulása a nemzettel magától értetődő kellett legyen.
5. kép - A KöRiSTeN nevek a (nemzet)test minden részében
Zarathusztra, Buddha („Buda”) és Jézus
szittya származásúak voltak és közösek abban, hogy küldetésüknek megfelelően
a szomszédságukban élő, zavart tudatú, analógiás gondolkodásra képtelen
népek körében fejtették ki felvilágosító tevékenységüket. A „rendszer”-ből
kizuhant egyedeket próbálták visszaemelni a közös fészekbe. A
megvilágosodáshoz a szóbokrokra (analógiákra) épülő magyar nyelv és alkalmas
tanító mester segítségével könnyen el lehetett jutni, viszont a nem ragozó
nyelvet használók számára ez szinte a lehetetlenséggel volt határos.
Az átmenetileg római fennhatóság alá került galileaiak – akik jelen voltak
Virágvasárnapkor Jézus (tavaszt köszöntő) jeruzsálemi bevonulásánál –
szittya származású, „KöRiSTeN tudatú” népek voltak. JéZus Szamárháton (iS)
lovagolt, kezében pálmaággal (növény = KöR). A szamár háta közepén egyenlő
szárú kereszt formájú elszíneződés látható, így Jézus szimbolikusan a
világTeNgelyen jelent meg! Az értő közönség az „Égi küldöttet” (iS)
virágszőnyeggel (KöR) fogadta. (H)é-iZ-u jelentése „íZ háza”.
6. kép - A KöR-iS-TeN a MaG megnyilvánulása ( 3 > 1 )
A magyar SzeNT KoRona / iS(fo) – TeN(fo) –
KöR / Jézust a szittya világkép elidegeníthetetlen részeként mutatja be. (6.
kép és 7. kép) A Szent Korona szimmetriasíkjában a KöR-iS-TeN háromságot,
(az Atya, Anya +”Kapcsolat”, melynek gyümölcse a Gyermek formációban
felismert eredeti szentháromságot) 3 zománcképen jelenítették meg. A női
minőség szimbólumát, a „Boldogasszonyt”, Jézus szülőanyjával Máriával
helyettesítették, („aktualizálták”). Ezt a képet akkor cserélték le a
koronáról amikor a zsidókeresztény szemlélet teret nyert magyar földön, és a
szimbólumrendszert is ehhez kellett igazítani. A holografikus film
sajátosságaival rendelkező Szent Korona többi zománcképén (minden
részletében) a KöRiSTeN háromság érvényesül, bizonyítva azt, hogy a császár
képe másodlagos elhelyezésű.
A jelképrendszer ismeretében Jézus vagy az Atya (Pantokrátor) zománcképéről
rengeteg üzenet olvasható ki. Az Atya zománcképét feHéR gyöngyök (KöR) és
vereS (vércsepp formájú) féldrágakövek (iS) szegélyezik. Elrendezésük kettős
szimmetriát mutat. A szimmetria TeNgelyek metszéspontja (TeN) a Pantokrátor
kép középpontja is egyben. Ebből következően az Atya is „KöRiSTeN”-ből van!
7. kép - Jézus és az Atya aurájában a kereszt az „árpád-sáv” színeivel
Jézus és a Pantokrátornak is mondott Atya
aurája más mint a szenteké. A többlet a körbe rajzolt kereszt, ami a
világgömb tengely irányú nézete, másfelől rovásírásunk „f” jeleként, az
asztrológiában viszont a Föld jeleként ismert. A Föld (KöR) és az Ég (iZ)
egyközpontú, vagy egyTeNgelyű , így a kettő egymástól el nem választhatóan
eGy !
Jézus szenvedéstörténetének egyes momentumai arra engednek következtetni,
hogy a mágikus jelképeket hívei mellett ellenségei is jól ismerték. A
Golgotára vezető út elején például egy piros köpenyt (iS) terítettek a
vállára és egy nádszálat (KöR + TeN) adtak a kezébe. Később a Golgota hegyén
a keresztfán már a női minőséget egy halott, szúrós növény a „töviS-KoRona”,
a (gonosz) lelket (iS) a két oldalon (az oldalnézeti világmodelleknél
megismert, tükörképben megjelenő) 2 lator jeleníti meg.
Jézus feltámadása a harmadik napon az új fény születésének analógiája is
lehet. A téli napfordulókor a nappal hossza csak 3 nap elteltével kezd
növekedni. A feltámadás ténye a látható és a nem látható világ közötti
kapcsolat, az „átjárhatóság” (vagyis az „Egység”) meggyőző illusztrációja.
8. kép - A Torinói lepel olvasata : KöR-iS-TeN (KaR=KöR, ujjak= íZ,TeNyér=
TeN)
A Torinói Lepel ennek az eseménynek
„kézzelfogható” bizonyítéka. Egy „holografikus film”, amiből az igazság
minden részlete, a Teljes Valóság kihámozható, előhívható. Egy baj viszont
van vele, üzleti szempontból teljesen használhatatlan, az „Örök Igazság”-hoz
hasonlóan nem kisajátítható, el nem adható. (Egyszer sem, nemhogy többször
egymás után !)
Jézus tanításairól és kereszthaláláról készült egykorú híradások
(evangéliumok) közt tallózva élelmes üzleti körök (Saul/Pál és társai)
agyában fogalmazódott meg a gondolat, hogy ebből a nem mindennapi
történetből egy (mai szóval) filmregényt lehetne írni. Ezt aztán saját néven
lehetne értékesíteni akár távoli piacokon is ! A terv szerint a
forgatókönyvből – amit végül 4 evangéliumból ollóztak össze – egész évben
lehetne folyamatosan idézni az előírt díszletek között szervezett
rendezvényeken a tagsági díjat fizető nézők számára. A terv fényesen bevált.
A nézők (később híveknek mondták őket) száma a kezdeti nehézségek után
folyamatosan nőtt, bár az előadás (vagyis a Szentírás) szinkronizálására
(helyi nyelvre fordítására) kezdetben nem volt lehetőség.
A biblia kutatók megállapítása szerint a Szent Biblia újszövetség fejezete
62 %-ban Szent Pálnak és tanítványainak keze munkáját dicséri. A szövegben
érintett témából és a szóhasználatból lehetett mindezt kikövetkeztetni.
Láthatóan Jézus tanítása kisebbségben maradt, bár a mű a jól hangzó
Szentírás néven futott továbbra is ! Hogy ne legyen később vita a jogdíjak
terén (bár az Újszövetségben is majoritást élvezhettek már a szerzők) élve
az alkotói szabadsággal, „egy-két ponton” eltértek a valóságtól.
9. kép - A KöRiSTeN világszemlélet világképe a jelképekről leolvasható
Először is az Eget és a Földet elválasztották
egymástól, hogy legyen értelme a teremtésmítosznak, ami a hozzácsapott
Ószövetségi fejezet kihagyhatatlan története. A Teremtő és a Teremtett világ
láthatóan két dolog, a „Minden eGy” ! alapgondolat ezt a variációt kizárja !
A kezdetben (meg most is) vala az Egy! helyett a „Kezdetben vala az iGe” !
változatot népszerűsítették, (ha már valamilyen sorrendiséget meg kell
állapítani). A jelképek szintjén a változás a 10. képen követhető. Így a
KöR-iS-TeN-ből már csak iS-TeN maradt, az Atya, Fiú, Szentlélek háromsághoz
igazodóan, melyből a női minőség (jele a KöR) láthatóan hiányzik!
Arra azért vigyáztak, hogy a háromság darabra meglegyen, egyébként nem jön
be az ehhez szokott közönség!
10. kép - A (Zsidó)KeReSzTéNy világszemlélet megváltoztatott világképe
További változtatások az alkotói szabadság
jegyében: a pártus Jézus, akinek szülőanyja KhaRax GRapte (KöR ?) pártus
hercegnő, nevelő apja József pandár (felügyelő) volt a darabban zsidó
származásúnak lett beállítva. Anyja Mirjam a hajfonogató, nevelőapja (mintha
ennek lenne valami jelentősége) „Dávid házából való” ácsmester. Születési
hely Betlehem, ami akkor még nem is létezett. Születés időpontja lebegtetve
(ismeretlen).
Ez utóbbi körülménynek később fokozott jelentősége lesz , mégpedig akkor,
amikor a pártus időszámítást használó avarok, magyarok számára sikerül
eladni a használati jogot ! Kegyes csalásként nekik azt mondják majd, hogy
az időszámítás nem Nagy Arszáktól, hanem Jézus születésétől vette kezdetét
(amely időpont azóta is ismeretlen) ! Ez pedig azt jelenti, hogy a ma is
használatos időszámításunk kb. 247 évvel eltolódott a valóságtól (Szekeres
Sándor : Eltévedt időszámítás ,Főnix Könyvek 2009. Hajdúböszörmény –
Debrecen) 143. oldaláról:
11. kép - Jézus kereszthalála napján (272.11.08.) gyűrűs napfogyatkozás volt
A projekt későbbi sorsát mindnyájan ismerjük.
Meg kellett küzdeniük a konkurenciával, akik apró (Madách Imre szerint:
”jottányi”) szövegmódosítással saját szabadalmukként szerették volna
ugyanezt a témát feldolgozni. A niceai zsinaton az ötletgazda Aries püspök
és az ariánusok kisebbségben maradtak, sőt el is üldözték őket.
Úgy hírlik, hogy Mohamed - aki kereskedőből avanzsált prófétává – karolta
fel az ariánus vonalat és adaptálta arab környezetbe. A szentháromságban nem
volt képes újat nyújtani, ezért inkább az egész gondolatot elvetette. Ezzel
szemben a KöR-iS-TeN háromság egyes elemeit viszontláthatjuk a cégéren :
KoR-án, iSz-lám, Allah (éLő !) Egy BuRak nevű csodalény röpítette Mohamedet
a hetedik mennyországba.
A (másvilágra) térítésben nagy gyakorlatot szerzett Róma is látott fantáziát
a K-R-S-T-N projektben. Amit addig hevesen ellenzett, később már támogatta,
sőt saját kézbe vette a terjesztést, államvallássá téve a KeReSzTéNységet.
Kiderült, hogy sokkal hatékonyabban lehet „Franchise”- rendszerben, helyi
leányvállalatokkal (határokon átnyúló egyházmegyékkel), a politikai nyomás
eszközeivel, híveket toborozni, az „istenszolgáltatás” előfizetőinek számát
növelni. A hívek fizetési kötelezettsége már ekkor is a mai
szolgáltatásokhoz hasonlóan két tételből állt össze: az egyik a
„rendelkezésre állási díj”-nak megfelelő (konstans) összeg, ez volt a tized,
a másik a fogyasztással arányos díjtétel a perselypénz. Az előző a központba
vándorolt (ebből épült Róma számtalan temploma) a perselypénz helyben
maradt. Az iSzlám előretörésének egyik magyarázata lehet, hogy a „tized”-nek
megfelelő „zakat” csak 2,5%-ot tett ki.
Szent István idején Magyarországon még a régi szemléletet kifejező
KöRtemplomok álltak százszámra az ország majd minden pontján. A centrális
tér a világtengelyt rajzolja ki. Az azonosulás a Mindenséggel egyszerű
módon, a templom körüljárásával mindenki számára ingyenesen elérhető volt.
A KeReSzTéNység átvételekor a hasznosítási szerződésben kikötötték, hogy a
körtemplomokat át kell építeni, úgy, hogy egy (vagy három) hajót
hozzáépítenek. A félKöR alakú apszis közepén áll az oltár. Az oltár és a
hajóban helyet foglaló hívek közé ékelődik az istenszolgáltatást végző pap.
A szentmise végén a perselypénzt a kijáratnál kellett leróni. A
szinkronizálása az előadásnak sokáig nem volt lehetséges. Róma joggal
tartott attól, hogy a KöRiSTeN szemléleten nevelkedett magyarok felismerik
az ellentmondásokat a darabban és botrányba fullad majd az előadás.
Róma számára túl nagy falat volt egész Európa, így Bizánccal kénytelen volt
megosztozni. Később Anglia uralkodója gondolta úgy, hogy új egyházat alapít
inkább ahelyett, hogy Rómát támogatná. Amit a távol eső szigetországban
könnyű volt megtenni, Európa közepén már sokkal nehezebb lehetett. A
reformációs törekvések is a Rómától való elszakadást célozták, (az un.
presbiteriánus egyházakban a hívek adományait a gyülekezet magára költheti).
Az erdélyi és kelet magyarországi KeReSzTyéN templomokban már a díszleteket
is átfestették (a kazettás mennyezeteken KöRiSTeN jelképeket találunk)
remélve azt, hogy visszatérhetnek a régi szemlélethez. Miután nem volt más
forgatókönyv a láthatáron, maradt a régi, amit jobb híján végre magyarra
lefordítottak. Az unitáriusok jól látták a természetellenes Atya, Fiú és
Szentlélek háromság tarthatatlan mivoltát, és a háromság tanát elvetve,
inkább a KöRiSTeN másik nevét az Egy-et hangsúlyozták.
Napjainkban a tömeg (félre)tájékoztatásnak új, hatékonyabb eszközei jöttek
elő. A rádiózás, majd a televíziózás új helyzetet teremtett. Az ateizmus
nevű új szekta, (mely a KöRiSTeNből csak a KöRt látja, a többit tagadja) bár
államvallássá lett, nálunk nehéz helyzetbe került, mert kezdeti
felvilágosító tevékenysége a „Szabad Nép félórák” során köznevetségbe
fulladt. Az egyházak tevékenységét visszaszorítva, a lelki táplálék helyett
a híveket inkább az anyagi javak birtoklásának irányába fordították. Az
átállított órát ők is elfogadták, az Igazságtól egyre távolabb kerültünk !
A rádió magyar földön alkalmat teremtett egy érdekes kísérlethez. Az
egyébként csak karácsonykor felélénkülő, a „Szent család”-dal kapcsolatos
történetek helyett a hívek számára az ateisták a rádióban minden héten
hallható „Szabó család” című sorozatot indították el. A történetet mindig az
előző héten találták ki és sokáig nem merték abbahagyni, mert az
államvezetés tartott a kijózanodástól, az „elvonási tünetektől”. Ennek nagy
népszerűsége késztethette az egyházat arra, hogy évszázados mulasztását
pótolva megengedje az előadás teljes szinkronizálását, azaz a magyar nyelvű
misézést. A televízió térhódításával szemben már ez sem használt.
A fraktalitás jegyében elmondható, hogy a Kozmosz minden pontja az „Élő
Valóság” középpontja („valóságforrása”) is egyben. A Rádió és TV csatornákra
igaz az, hogy minden csatorna egy külön „Fiktív Valóság” forrásnak
tekinthető. Minden csatornán mást hazudnak tehát éjjel és nappal. A nézők
igényszintje is alacsony. Hogy a „Való Világot „ három helyett két
dimenzióra váltva adják el nekik, már észre sem veszik. A híveket a bőség
zavara elszédíti, nem törődnek azzal, hogy a képernyőn csak két dimenziós
képet szemlélhetnek, a többdimenziós valóság manipulált kivonatát.
Az eGy, a KöRiSTeN felbontása bármely módon a rendszer felbomlásához, közte
a minket elsődlegesen érdeklő Földanya pusztulásához vezet. A Földlakó eGyén,
mint Mikrokozmosz ugyanilyen sérülékeny. Pillantsunk a jövőbe, milyen
veszélyek leselkednek ránk ! Az analógiákban nem csalatkozhatunk ! A
manipuláció felettébb ismerős kell legyen!
Budapest - 2011.03.24.
Berényi László Géza