Árpád-házi királyaink uralkodása idején az ősi tudás hordozói, a mágusok
(táltosok) még , többé-kevésbé, megbecsülésnek örvendhettek. Később az
inkvizíció részéről már üldöztetésnek voltak kitéve. A mágusok maradéka
elrejtőzött, remeteként tengette életét.
Tudásra szomjazó Mátyás királyunk – az ősi tudás maradványait kutatva - már
„a 24. órában” érezhette magát, amikor könyvtárába gyűjtette vagy
lemásoltatta ókori szerzők műveit. A Boldog Özséb alapította pálos
szerzetesrend – melynek tevékenységét Mátyás is támogatta – alkalmas
fedőszervként kínálkozott a táltosok összegyűjtésére illetve tovább
képzésére. Mátyás királyunk is gyakran kikérte tanácsaikat.
|
|
A Hunyadi címer a mágia eszköztárát
hasznosítja az egykorú pálos címerhez hasonlóan. Az „egytengelyű dualitás”
vagyis a „KöR-iS-TeN háromság” megjelenítését szolgálja. A holló (az „ég”
madara: iS) CsőRében a GyűRűvel (KöR) /K=Cs=Gy/, a két „minőséget „ (KöR +
iS) közös TeNgelyűnek mutatja. A holló latin nevében ráadásul mindez
ismételten megjelenik (CoRvuS). KöR+iS egybeírva , (más szóval a közös
TeNgelyen egybegyúrva) egymástól el nem választható, vagyis „eGY” . A
feltételezést erősíti a kályhacsempén látható „Nap” („csillag”) /iS/ és
„Hold” /KöR/ szimbólum együttes, melyek úgyszintén közös TeNgelyűek. (A Nap
és a csillag, mint szimbólum azonos értékű (Yang). Mindkettőnek saját fénye
van, ellentétben a Holddal (Yin)) (1. kép)
A pálos címeren a madár (iS) csőrében nem gyűrű látható, hanem egy KeRek
kenyér (KöR), amivel az „égiek”naponta ellátták Remete Szent Pált. A madár a
szimmetrikus címerpajzs TeNgelyében lévő fa tetején látható. A fát két
oldalról, két oroszlán támogatja (?). Megkérdezhetnénk, miért kell egy fát
egyszerre két oroszlánnak támogatni? A találgatást mellőzhetjük, ugyanis egy
oroszlánt látunk csak, két – tükörképben azonos – oldalnézetével. A fa (KöR)
szimmetria tengelye így azonos a „lélekkel bíró élőlény” (az oroszlán, iS)
szimmetria TeNgelyével. (2. kép)
A Mátyást mintázó márványlapon látható, hogy a KöR alakú , tölgyfa ágából
font koszorú (anyaga : növény )”egyTeNgelyű” a Szalaggal. (Sza fordítva: iS)
/ v.ö.: szalagos KeRek kalapok vagy májusfa / A koszorún lévő termés : a
MaKK viszont a MaGot, a Rendezett VilágeGYetem szimbólumát juttatja
eszünkbe. Így lehetett Mátyást, mint szakrális uralkodót megjeleníteni, az
orgazdánál lévő, kiváltásra váró Szent Korona hiányában is! (3. kép)
Gyaníthatóan Mátyás, az „Igazságos” az „Örök Igazság” birtokosa volt és
talán a neve éppen erre utal!
3. kép Hunyadi Mátyás
Mátyás halálával a pálosok nem szűntek meg
létezni, bár korábbi támogatottságuk csökkent. Jelenlétük és alkotó
fantáziájuk bizonysága lehet koronás címerünk, amelynek megalkotása a XV.
században nagy valószínűséggel – mintegy „kizárásos alapon” – hozzájuk
fűzhető. Hogy mire alapozzuk ezt a kijelentést? Arra a tényre, hogy a
koronás címer jelképei (a Szent Korona szimbólumrendszeréhez hasonlóan) a
mágusok jóvoltából, „rejteki módon” továbbélő KöR-iS-TeN szemléletből
származtathatók!
Mátyás királyunk uralkodását megelőző időszak címerhasználatában már
találkozhattunk a ma is használatos címer (az un. „kis címer”) minden
elemével (a Szent Koronát kivéve). (4. és 5. kép) Természetszerűleg a Szent
korona a címer tetejére csak a III. Frigyes császártól való 1463. évi
visszaváltása után kerülhetett valamikor.
4. kép Címerpajzs I. Ulászló idejéből (hármas halom nélkül)
/Dr. Máté Zsolt után/
5. kép Hunyadi János címere (hármas halommal, korona nélkül)
/Dr. Máté Zsolt után/
A kutatók /Bertényi Iván/ úgy tartják, hogy a
ma használt koronás címerünk (amit a XIX. században „kis címernek” neveztek)
II. Lajos királyunk alatt nyerte el mai alakját. Nem tudható, hogy a
tervezők a címer megalkotására maguk éreztek-e késztetést vagy királyi
parancsra tették. Minden esetre a kapott eredmény időállónak bizonyult. Nem
véletlenül, hiszen az „örök világtörvény” modellje rejlik benne!
Hogy a feladat bonyolultságát és a végeredmény nagyszerűségét átérezhessük,
képzeljük magunkat az ő korukba és – mondjuk egy „zsűri tagjaként” –
elemezzük koronás címerünket, mennyire felel meg a „kiírásban”
megfogalmazott követelményeknek.
Ilyen „kiírás” persze nem készült soha. (A druida papok sem írták le ilyen
irányú tanításuk őselveit) A korábbi írásaimban olvasható - sikeresnek tűnő
- rekonstrukciós kísérlet feljogosít arra, hogy az „elvárásokat”, melyek „a
MaG népe” avagy a „KöRiSTeN gyermekei” címerének megalkotása során előtérbe
kerültek , mégiscsak megfogalmazzuk.
A mágusfeladvány „igénypontjai” a következők lehetnének:
1.0 A KöRiSTeNnek mint háromság egységének megjelenítése (3 > 1)
(lehetőleg több módon is : számossággal, névvel stb.)
6. kép A KöR-iS-TeN fogalom szinonímái
A rendezett világeGyetem (a KöRiSTeN) egyik jelképe, a háromszori felezéssel nyolc felé osztódó sejtMaG (eGy = MaG) megjelenítése.
7. kép - A világegyetem „kívülről” nézve (a MaG jelképe)
2.0 A világegyetemet jellemző „fraktalitás”
(„önhasonló” struktura) megidézése:
2.1 közvetlenül : a Fibonacci számsor segítségével
8. kép A KöR-iS-TeN fogalom és a Fibonacci számsor kapcsolata
2.2 közvetve : a Mikrokozmosz = Makrokozmosz azonosság meghirdetésével (hasonló struktúra, bár a lépték ugyancsak eltérő !)
9. kép A Mikrokozmosz ábrázolása „oldalnézeti”, a Makrokozmosz ábrázolása
„felülnézeti” világmodellként lehetséges a gyakorlatban (bár a kettő ugyanaz
az eGY!)
3.0 Történjen utalás a címer tulajdonosának
nevére is (MaG=MaGyar)
4.0 Legyen benne üzenet („program”) az eljövendő korok magyarsága, a magyar
nemzet számára!
A címer elemzése
A „pályamű”, a koronás címer vizsgálata során - a bevált gyakorlat szerint -
távolról közelítve jutunk el az apró részletekig.
10. kép „MaG” és MaKK analógia
Első megnyilvánulásunk az ámulat hangja kell
legyen. A tölgyfa termése a MaKK feltűnő hasonlóságot mutat egy azonos
léptékű koronás címerrel! (10. kép) Jól láthatóan mindkettő három részből
áll, és szerves egységük is nyilvánvaló. A MaKK viszont a MaG megfelelője.
(K=G=H)
(Az 1.0 és a 3.0 igénypont máris teljesültnek vehető!).
A MaG szóbokrába tartozó GöMbölyded termések nevei : MáK, MaGyal, MeGgy,
MoGyoró. A MaG fordított olvasata a GöMbhöz vezet, azaz még mindig a
világGöMbnél tartunk. (lásd : 6. kép) A MaG – a szóbokor „teremtő gyöke”
–szóösszetételnek (Ma – aG) is felfogható. A női minőséget hordozó Ma (Mama,
Nő, M=N) /KöR, „alsó világ”/ egy TeN-gelyre kerül az aG gyökkel (éG,” felső
világ” = iS) A megtermékenyített petesejthez hasonlóan a két minőség közös
burokban („egy szón belül” = közös TeNgelyen), a „háromság egységeként”
(KöR-iS-TeN) jelenik meg!„ (ad 1.0 pont)
A fraktalitás (hasonló stuktúra léptéktől függetlenül) is érvényesül a MaG
felbontása során. (3 > 1) (ad 2.1 pont)
Éles szemű megfigyelőként észrevehetjük, hogy a koronás címernél a koronáról
a csüngők hiányoznak. Helyettük a címerpajzs a harmadik elem. A hasonlóan
három részből álló Szent Koronán a harmadik részként felfogható csüngők –
mondjuk kézben tartott korona esetében – „függőónként” a mindenkori
függőleges TeNgelyt („axis mundi”) állították elő. A „világtengelyt” az
esetek többségében helyhez kötött koronás címeren a címerpajzs
szimmetria-TeNgelye testesíti meg. Értelemszerűen elhelyezéskor ezt a
tengelyt a függőleges irányhoz kell igazítani.
A „kis címer” tehát egy hármas egység. (3 > 1) A pajzs által kijelölt közös
(szimmetria) TeNgelyen (TeN) helyezkedik el a KoRona (KöR, „alsó világ”) és
felette a kereSZt (iS, „felső világ”) (ad 1.0 pont)
A KöRiSTeN fogalom szinonimájának tekinthető Szent Korona részegységeit egy
korábbi írásunkban egy holografikus film darabjaihoz hasonlítottuk, melyben
minden darab film „előhívása” során ugyanazt az „egészet”, a KöRiSTeN
teljességét kaptuk eredményként. Vajon elmondható-e ugyanez egy (vele közös
tengelyű) címerpajzzsal kiegészített korona (vagyis a koronás címerünk)
esetében is ?
Tekintsünk most koronás címerünkre, mint „oldalnézeti világmodellre” , mely
a Mikrokozmoszt hivatott megjeleníteni ! Az emberi léptékű világot egy
harcos képében láthatjuk viszont. Az általánosítás kedvéért a harcos arc
nélküli, azaz a védőfelszerelése mögé rejtőzik. (11. kép)
11. kép paiS + siSak + FoRgó közös TeNgelyen
A pajzs egy sisakkal együtt alkotja a harcos védőfelszerelését. A korona ez esetben sisaknak is tekinthető. Ismerünk egyébként keresztpántos sisakot is ! (12. kép) A sisakhoz egy (toll)forgó is tartozik a gyakorlatban.
12. kép Druida korona = „keresztpántos sisak”
A Mikrokozmosz egyezményes jeleként a kopt
keresztet (9. kép bal oldalán) tekinthetjük, ami egy stilizált emberi test ,
kinyújtott karokkal (v.ö.: kisze bábú, „ankh”-jel). Ha a két fél-kart „íZ”-eknek
tekintjük (a végtagok 7 ízből állnak egyébként) és összeolvassuk a fej
helyén lévő KöR-rel, mellyel közös TeNgelyűek, máris a KöRiSTeN-hez
jutottunk. (iS = íZ)
Koronás címerünkön a KöRiSTeNnel, mint „védekezésbe szorult harcossal”
találkozunk. A fedezékbe vonulás jegyében pajzsát a szeméhez emeli, sisakját
a szemébe húzza és csak egy vékony résen keresztül szemléli a külvilágot.
(Megjegyzendő, hogy a fél szemeket összekötő vízszintes tengelyvonal
ugyancsak „MaG”-os tengelyként értékelhető, lévén a Szem a MaG szinonímája (v.ö.:
búzamag = búzaszem). Így tehát a MaG ismételten megjelent a képletben.
(ad 1.0 pont)
A három részre tagolt védőöltözetből a siSak és a pajzs (régiesen : paiS) az
iS gyököt rejti, a forgó a KöRre vonatkoztatható, mindezek közös TeNgelyre
fűzhetők. Összeolvasva a KöRiSTeN olvasatot kapjuk, azaz a „harcos” nem
titkolja kilétét! (ad 1.0 pont)
Mindezidáig a koronás címert oldalnézeti világmodellként értelmeztük. Ha
felülről tekintünk reá, a Szent Koronát , avagy a „keresztpántos sisakot”
felülnézetben, körbe rajzolt keresztként látjuk. A körbe rajzolt kereszt (9.
kép) a Makrokozmosz jelképe síkbeli ábrázolás esetén. (A körbe rajzolt
kereszt nem más, mint a „Világgömb” (a három főkörrel jellemzett gömb)
főköreinek bármely metszéspontján átmenő tengely irányából vett nézete).
Mindebből következik, hogy a Mikrokozmosz és a Makrokozmosz egymással
azonos, hiszen ugyanannak az egynek, esetünkben a koronás címernek a két,
különböző irányból vett nézeteként ismertük fel azokat. (ad 2.2 pont)
A koronás címer hármas egységéből kiragadva a címerpajzsot , a továbbiakban
ezzel foglalkozunk. A címerpajzs szimmetrikus alakzat. A két oldalon
különböző ábrákkal találkozunk, így látszólag felborul a szimmetria !
Vizsgáljuk meg közelebbről ezt a dolgot ! (ad 1.0 pont)
A heraldikai jobboldalon (a harcos szemszögéből nézve) 8 sávot, váltakozva
egymás fölé elrendezett 4 fehér (ezüst) és 4 veres sávot találunk. (Mindig a
veres sáv esik felülre). Mit szimbolizálhat ez a nyolc sáv ? Emlékezzünk az
1. képre, a világgömbre, amit a Makrokozmosz jelképének is tekinthetünk. Itt
a teret rendező 3 képsík (háromszori felezéssel) éppen nyolc részre vágja
ezt a gömböt. A nyolcas szám tehát innen ered. Az 1 és a 3 után a 8 is a
Fibonacci számsorhoz tartozik! Tegyük hozzá, hogy a bal oldalon a „hármas
halmon” az eGy jelentésű rovásjel a 8 mellé az 1-et és a 3-mat is
felvonultatja. (ad 1.0 és 2.1 pont)
A fény természetét vizsgálva jutottak a tudósok a megállapításra, hogy annak
két megnyilvánulási formája létezik. Vagy részecske jellegűnek, vagy
hullámtermészetűnek ismerjük fel. Ez a megállapítás a világmindenség
egészére is érvényes lehet. Tudós eleink legalábbis ezt sugallják. A koronás
címer jobboldalán ugyanis a KöR-iS-TeN (mai szóval :
Anyag-Energia-Információ) háromság hullámtermészetű megnyilvánulása jelenik
meg „folyékony kategóriákkal” kifejezve. A víz és a vér adja ezt a két
„kategóriát”, ennek megfelelően vízszintesek a sávok! A víz az „alsó”, a
„látható” világ megfelelője (színe az ezüst, később a feHéR = KöR) (H=K), a
vér a „felső”, „nem látható” világ szimbóluma (színe a vereS vagy piroS = iS)
( A víz mindig látható, a vér nem látható, csak kivételes esetben, ha
megsérül valaki. ) Mindez közös TeNgelyre fűzve megint csak a KöR-iS-TeN
olvasatot adja. (ad 1.0 pont)
Ha a jobboldal a hullámtermészetű megnyilvánulást jeleníti meg, a bal
oldalon a részecske jellegűre számíthatunk. És ez így is van: a három
főkörével megjelenített világGöMb (G-M = M-G /MaG/) látható oldalának (7.
kép) három (egymásra merőleges irányból vett) nézetével találkozunk, közös
tengelyre szerkesztve. Míg a világgömb látható oldalán általános esetben 3
főkör összemetsződéssel találkozhatunk, addig ennél a speciális nézőpontból
tekintett gömb esetében csak két összemetsződés látszik. (ad 1.0 pont)
A következő ábrán különböző színekkel illusztráltuk az egyes főköröket a
jobb megkülönböztetés kedvéért. (9. kép) Némi ábrázoló geometriai
előképzettség megléte esetén jól követhetők a lépések. (Nem is gondolnánk,
hogy a jó mágusnak mi mindent kellett tudnia!)
9. kép A „világgömb” főkörei három nézetben
Az 1. nézet esetében a nézőpontban a gömbbel
érintkező, a nézet irányára merőleges érintősíkra kell a C pontokban
érintkező 2 főkört (térgörbét) kivetíteni. Az „A” és a ”B” ponton átmenő két
főkört kiterítve a síkban párhuzamosokként látjuk viszont. Így válik
felfoghatóvá a gyermekkorunkban tanult matematikai tétel : a párhuzamosok a
végtelenben (esetünkben a „C” pontban) találkoznak. Hogy ez a pont két főkör
összemetsződése révén jött létre azt a síkba terített változat esetén két
(4. és 5. kép) esetenként három „szár-kezdemény” megmutatásával próbálták
érthetővé tenni a kezdeti időszakban. (Három szár „csökevény” látszik a
pilisszántói kövön például.)
Az összeszerkesztés során a az 1. és 2. nézet közös (szimmetria) tengelyre
fűzhető. A 3. nézet takarásban mutatja „A” vagy ”B” pontok főköreit. Nincs
más hátra, mint a két főkört az „A” és „B” ponton keresztül egyenként a 2.
nézet (az összerajzolás) képsíkjába forgatni. Így kapjuk meg a közismert
„kettős kereszt + hármas halom” ábrát a részecske jellegű „világgömb” 3
nézetrajzaként.
A címerpajzs tehát nem csak formai, hanem tartalmi szimmetriát is mutat!
10. kép A három nézet eredeti neve : „EGY”
A 2.1 és 2.2 igénypontok is teljesültek
időközben. Kiderült, hogy a fraktalitás jegyében – kicsiben és nagyban –
ugyanazt az eGyet látjuk !
Más szóval a pajzs és sisak mögé búvó Mikrokozmosz és a pajzson és sisakon
megjelenített Makrokozmosz egymástól el nem választhatóan eGy! Ezért is
nevezik mindezt világeGyetemnek. „Gyengébbek kedvéért” mindezt a baloldalon
oda is írták! A „GY” rovásjelet minden rovó azonnal felismeri és a (szabály
szerint) hozzáolvasott „E”-vel azonmód kiolvassa belőle az eGy-et. Rovó
mágusaink azonban itt is a teljességre törekedtek. Az „E” rovásjelet is
belerejtették az ábrába, mégpedig 90 fokkal elforgatva, a 2. és 3. nézet
görbéinek felhasználásával. (10. kép)
Feltehetően a bíráló bizottság (ha volt ilyen egyáltalán) itt elismerően
összenézett. De ezzel még nincs vége ! A pályázó még egy üzenetet is
belerejtett a hihetetlenül tömör jelképegyüttesbe! Ha a baloldalon egy
összerovást (”ligaturát”) látunk, úgy – az eddig érvényesülő tartalmi
szimmetria jegyében – a jobboldalon is kellene lenni valami hasonlónak! És
valóban: az „árpád-sáv” ligaturaként is értelmezhető! (11.kép)
Az „árpád-sáv” önmagában is tengelyes
szimmetriát mutat. A két fél oldal külön-külön ugyanazt az olvasatot adja,
ha az „L” , „É” , „GY” rovásjeleket derékszögű koordináta rendszerbe
„erőltetjük” bele.
A „légy” mellett, ami akár a felső világ Szárnyas (fo: iS) élőlényét is
jelentheti, nem feledkezhetünk meg az éL gyökről sem, amit ugyan fordított
sorrendben , de ugyancsak kiolvashatunk ebből a jelkép együttesből. Az éL
(„élő”, Éli, Elohim) arra vall, hogy az Élő Valóság áll előttünk. A
címerpajzs jobb oldalának első olvasata tehát (ha az egymásba csúsztatott
két „GY” jelet csak egyszer vesszük figyelembe):
légy „ÉL”!
Ha pedig a tükörképben megjelenő „légy” felszólítást a pajzs bal felén
korábban kiolvasott „EGY” ligatúrával olvassuk össze a hasonló értelmű légy
„EGY”! üzenethez jutunk.
Az EGY-ről már korábban kiderült, hogy az a KöR-iS-TeN háromság, mint Egység
(„rövid”) neve, most mellé tehetjük az ÉL-t, mint a KöR iSTeN másik
szinonimáját. Az „Élő Isten” kifejezés újkeletű fogalomzavar, az ÉLő =
KöR-iS-TeN alapvetésnek a tudatos torzítása, (a KöR, mint női minőség
kiemelése a háromságból: a zsidókeresztény változathoz, az Atya, Fiú,
Szentlélek háromsághoz igazítást jelenti ) A Szent Korona esetében
találkoztunk hasonló törekvéssel, amikor a szimmetria TeNgelyén lévő, (női
minőséget kifejező) Szűz Mária képet kiemelték az Atya és a Fiú mellől, és
egy érdektelen (bizánci császár) képpel helyettesítették.
A „légy EGY” üzenetet többféleképpen is értelmezhetjük. Az „eGYénre nézve az
alábbi hármat találjuk a legfontosabbnak, máig ható érvényűnek. (12.kép)
12. kép A címerpajzsba rejtett összerovás üzenete minden magyarnak
Ha az egyén helyett a nagyobb egységre az
országra vonatkoztatnánk ezt a felszólítást, akkor igencsak megkésettnek
érezhetnénk ezt a felismerést! A címer megalkotása után néhány évtizeddel (a
török időkben) három részre szakadt az ország, majd évszázadokkal később –
trianoni „körülmetélésünk” nyomán - már nyolc darabra vágva találtuk
magunkat.
Sorsszerűséget is érezhetünk ebben a folyamatban. Figyeljünk a számokra !
(lásd : 2.1 igénypont ) A sejtMaG (zigóta) az osztódása folytán háromszori
felezéssel nyolc részre bomlik. Az így születő nyolc őssejt sajátossága,
hogy bármelyikből rekonstruálható az egész! Lám Szlovákia már a kettős
keresztet is magáénak érzi, és Ausztria vagy Horvátország zászlaján már a
kezdetektől az árpád-sáv színei virítanak.
A koronás címer az ország címereként ismeretes , de találkozhatunk vele
húsvéti tojáson, vagy pásztorok által készített használati tárgyakon is.
(13.kép) A magyarázat egyszerű: ez egy mágikus jelkép, az „Élő Valóság”
jelképe, amivel/akivel az ország lakosok (az uralkodótól a pásztorgyerekig)
azonosulni tudnak. Ezt kisajátítani nem lehet, (az uralkodó sem teheti meg)
viszont használata, azaz a jelkép felismerése az „Örök Igazság” gondolati
úton történő újra előállítását szolgálja.
13. kép „Világtojás” = „EGY” = koronás címerünk
A mágikus jelképek mindegyike holografikus
filmként kezelhető, melynek „előhívása” gondolati úton az Élő Valóság című
hologramot eredményezi. Képletesen szólva így épültek örök időktől fogva
(„közmunkával”) az Igazság avagy Valóság bástyái. A valóság ellentéte/hiánya
a valótlanság (hazugság). Napjainkban inkább a hazugság bástyáit erősítjük,
vezetőink ebbe az irányba vezetnek bennünket. Nem véletlenül vették ki a
nemzeti zászló közepéből sanda politikusok a koronás címert és az árpád-
sávos zászló is üldöztetésnek van kitéve.
Az 1867.-es kiegyezés után közös osztrák-magyar címert használtak, majd
1919-ben a kis címert két pajzstartó angyallal kiegészítve alkották meg az
„angyalos címer”-t, amelyet középcímernek is neveztek. (14.kép)
14. kép Közép címer két változatban a Horthy korszakban
Ugyanebben az időszakban a közhivatalok
számára angyalok helyett cser és olajággal övezett közép címert
rendszeresítettek. Mindkét változat a mandala készítés szabályainak
megfelelő kiegészítést tartalmazott, bár nem tekinthetjük tökéletesnek
egyiket sem! Az angyal, mint lélekkel bíró, képzeletbeli (szárnyas) élőlény
a felső világ szimbóluma (iS gyök). A szimmetrikus két fél egy angyalt
jelenít meg, mely közös TeNgelyűnek tekinthető a kis címernek nevezett
jelkép együttessel. A hasonlóan elrendezett növényi ágak (a KöR megfelelői)
ugyancsak szimmetriát mutatnak. A KöRiSTeN háromság egysége akkor
érvényesülne töretlenül, ha az angyal és a növényi ág egyidejűleg,
ugyanannál a címerfajtánál jelenne meg. A hármas halom tetején látható
korona (KöR) nem idegen a rendszertől, bár felesleges ráadásnak tűnik. A
kettős kereszttel közös tengelyű elhelyezkedése viszont minden igényt
kielégít.
Úgy tetszik tehát, hogy a XX. században még voltak olyanok, akik a mágia
eszköztárát ismerve, értő módon nyúltak a „tökéletesnek mondható” koronás
címer kompozícióhoz.
Budapest, 2010. nov. 28.
Berényi László Géza